Odwodnienia tunelowe

Program doboru kanałów – do pobrania



System KST

Odwodnienia tunelowe

Informacje ogólne:

Poszczególne elementy systemu odwodnień tunelowych produkowane są z najwyższej jakości polimerobetonu, który spełnia obowiązujące wymagania przepisów, norm i rynku. System ten zaprojektowano głównie jako typowy system odwodnień służący do zbierania i odprowadzania ciekłych odpadów z tuneli drogowych lub służący jako bardzo skuteczny system ochrony tuneli, zapewniający odprowadzanie trujących i łatwopalnych płynów rozlanych na powierzchni drogi w tunelu w wyniku nagłego wypadku, który może zdarzyć się w tunelu, na przykład wypadku samochodu cysterny przewożącego toksyczne i łatwopalne substancje chemiczne.

Podstawowe właściwości:

• Kilkukrotnie wyższa wytrzymałość mechaniczna w porównaniu do typowego tradycyjnego betonu strukturalnego oznacza, że lżejsze elementy o cienkich ścianach nie wymagają zastosowania stali lub innego rodzaju zbrojenia. Nie ma konieczności stosowania prętów wewnętrznych.
• Doskonała odporność chemiczna na wszelkiego rodzaju płyny przemysłowe, znacznie większa niż w przypadku typowego tradycyjnego betonu strukturalnego, w szerokim zakresie pH, eliminuje problem korozji chemicznej.
• Brak zastosowania cementu oraz pełna wodoodporność eliminuje możliwość wystąpienia korozji typowej dla tradycyjnego betonu, co oznacza większą trwałość i dłuższy okres żywotności. Znakomita odporność na cykle zamrażania i rozmrażania, jak również na materiały do utrzymania dróg zimą, takie jak sól.
• System wykonany z materiału niepalnego.
• Bardzo skuteczny system zapewniający prędkość przepływu płynnych substancji trujących i łatwopalnych 100 L/s przy pochyleniu 2%.


Zadania systemu:
Zebranie wody powierzchniowej a także szybkie przyjęcie rozlanych benzyn lub olejów napędowych z powierzchni jezdni wzdłuż całej jej długości oraz odprowadzenie ich do studzienki odpływowej lub bezpośrednio do zbiorników umieszczonych poza obiektem.

Zakres stosowania:

Urządzenia typu „I” –  grupy 1-4 obszarów zastosowania o obciążeniu zgodnym z klasą A15-D400 wg. normy PN-EN 1433.

Szczególny obszar zastosowania:
Korytka tunelowe tworzą spójny system odwodnienia liniowego, który ma głównie zastosowanie w tunelach drogowych w strefie przykrawężnikowej. Liniowa konstrukcja złożona z prefabrykowanych elementów ma za zadanie zbierać i odprowadzać wodę z powierzchni jezdni a także łatwopalne ciecze i inne chemikalia, które grożą wybuchem pożaru, co jest szczególnie niebezpieczne w tunelu. Korytka tunelowe zgodnie z normą PN-EN 1433 przeznaczone są m. in. na obszary przykrawężnikowe dróg, chodników w tunelach, powierzchnie poboczy nie obciążone ruchem itp.

Parametry odwodnienia

Lp.Typ korytkaKod wyrobuWersjaWysokość [mm]Długość [mm]Szerokość [mm]Masa [kg]Klasa
1.SzczelinoweKST01prawa/lewa6003000370692C250
740D400
2.BezszczelinoweKS01prawa/lewa6002495370630C250-D400
3.
Szczelinowe rewizyjneKST01.RPprawa/lewa6003000370707C250
755D400
4.Szczelinowe zaślepioneKST01.Zprawa/lewa6003030370704C250
752D400
5.Studnia rewizyjnaSKS01prawa/lewa15001200610881D400
6.PrzejazdoweKSP01prawa/lewa4202495370429C250-D400

System przejazdowy

L.P.
NAZWA PRODUKTU
INDEKS PRODUKTUWYSOKOŚĆ H z [mm]

SZEROKOŚĆ 

D z [mm]

DŁUGOŚĆ 

L [mm]

MASA [KG]
KLASA OBCIĄŻENIA
POCZĄT.KOŃC.
1.
Zejściowy bezszczelinowy
KS.01LA_ZL
600420
3701250
271
C250-D400
2.
Zejściowy bezszczelinowy
KS.01LA_ZR
420600
3701250
271
C250-D400
Nazwa pliku Rozmiar pliku
Karta Techniczna KST01 1163 KB pobierz
Ulotka KST 4478 KB pobierz